reede, veebruar 08, 2008

EESTI ESIMENE SILENT DISCO


19. veebruaril 2008 toimub esimene eesti silent disco. See juhtub NO99 sünnipäevapeol ning seda korraldama on toodud ettevõtlikud inimesed firmast SilentArena.

Kieran Russilt SilentArenast pärib aru Margus Tamm


Ehk sa räägiksid veidi silent disco tekkeloost. Ainsa, üsna umbmäärase vihje 90te keskkonnaaktivistidele leidsin ma Wikipediast.
Wikipedia peaks omama kõige laialdasemaid infoallikaid, see kontseptsioon on tekkinud aja jooksul.

Kuidas sa sattusid tegelema Silent Discoga?
Ma olin kuulnud flash mobidest ja silent discodest ning kui ma lõpuks ühele sellisele peole sattusin, siis see oli minu jaoks erakordne elamus. Eelkõige nautisin ma vabadust valida ise muusika, mida kuulata. Nüüd meeldib mulle kuulata, kuidas inimesed laule kaasa ümisevad, seepärast on mul endal enamuse ajast kõrvaklapid tegelikult välja lülitatud. Ma kuulan seda üminat.
Silent discod olid algul haruldased, tehniliselt keerulised ja meeletult kallid korraldada. Seepärast otsustasin hakata ise varuma tehnikat ja otsima vähemkulukaid lahendusi, et pakkuda seda kogemust mõistliku hinnaga võimalikult paljudele.

Kas sa pigutaks silent disco alternatiivsete ürituste hulka või on see juba etableerunud?
Ma arvan et flash mobi stiilis silent discosid võib pidada ikkagi undergroundiks, kuna neid kasutatakse poliitiliste steitmentidena ning need viivad tihti kähmlusteni politseiga.
Meie stiil on risti vastupidine, me teeme koostööd mitmete ametkondade ja asutustega kogu UKs, et korraldada üritusi, mida muidu ei saaks kõrge müratasaaste tõttu läbi viia.

Kas silent disco on sinu jaoks steitment – näiteks avaliku ruumi privatiseerimise vastane akt, või on see lihtsalt uus viis pidutsemiseks?
Seda teevad flash mobid – nad pakuvad inimestele võimalust ennast vabalt väljendada avalikus ruumis, samas ühtegi seadust rikkumata. Aga ikkagi võivad sellised üritused mõjuda asjassepühendamata inimestele häirivalt.
Silent disco, mida meie pakume, on omamoodi kompromiss – me likvideerime mürareostuse, nii et ümberkaudsed inimesed ei tunneks ennast häirituna ja saaksid rahus toimetada oma igapäevaseid tegemisi. Sest see on nende õigus. Samal ajal saavad teised inimesed rahumeeli pidutseda kasvõi hommikutundudeni, mis on jällegi nende õigus. Selline “kompromiss” annab ka osalejatele teatava boonuse – nad saavad valida muusikat, mille järgi tantsida. See on suur asi, pikka aega on inimesed pidanud kuulama seda, mis DJle meeldib, aga nüüd on neil võimalus valida erinevate DJde vahel ja DJd peavad hakkama rohkem pingutama. Ma kinnitan, meie DJd armastavad seda väljakutset.
Meie DJd on spetsialiseerunud silent discodele, meie muusikaline stiil on arendatud eesmärgiga maksimeerida elamust. Oluline on mitte jääda pidama ühe muusikastiili juurde, sest inimesed kuulavad erinevat muusikat. Kui ma ise plaate mängin, siis mulle meeldib publikuga suhelda ja kui me mängime kahekesi, siis me mõlemad suhtleme publikuga. Hiljuti tuli meie juurde üks tüdruk ja ütles, et tal on nii raske meie vahel valida, sest me mõlemad mängime tema lemmiklugusid. Sellised hetked meeldivad mulle üle kõige.

Milliseid erinevaid võimalusi sa näed silent disco formaadi kasutamiseks?
Silent disco on ainult üks teenus, mida me SilentArenas pakume. Asja võti on meie nime teises pooles – me otsime praegu uusi võimalusi et kasutada seda ideed nii ärikonverentsidel kui ka lauluvõistlustel. Ma olen täiesti kindel, et see idee saab olema väga edukas. Just praegu on meil korraldamisel üritused Uus-Meremaal, UKs ja peagi siis ka Eestis.

Algselt leiutati silent disco praktilistel põhjustel – et oleks võimalik korraldada pidusid seal, kus seda varem teha ei saanud. Selle idee oli nii ilus, sest see oli nii nutikas. Aga nagu ma aru saan, toimub NO99 sünnipäeva silent disco teatri siseruumides. Ja seal saaks ju keerata muusika nii valjuks kui tahad, sest pole vihaseid naabreid või juhuslikke inimesi läbi astumas. Mis on siis asja mõte? Miks korraldad silent disko kinnises klubis?
Sul on õigus. Silent disco idee oli geniaalne. Ja see lahendas mitmeid probleeme. Aga samal ajal tekitas see ka midagi uut. Ma võiksin seda elamust sulle pikalt kirjeldada, aga ma ei tahaks sind liialt mõjutada, sest peagi on sul endal võimalus seda kogeda - ma arvan, et siis saad ise kõigest aru.

Silent disco on muutunud väga populaarseks. Mis sina arvad, kas see on mööduv haip, mis on juba otsapidi muutunud ebacooliks või on see kasvav fenomen, mis võiks võibolla muuta kogu klubikultuuri?
Ma ei usu et see niipea moest ära läheb, aga kindlasti ei kesta see lõputult. Ideed arenevad samamoodi nagu areneb tehnoloogia. Ja meie kompanii püsib kindlasti selle arengu esirinnas.

Kommentaare ei ole: