Leidsime harilikuga kriitseldatud konspekti Kunstiteadlaste Ühingu teemapäevalt Kumu auditooriumis 16. detsembril 2011.
I PUBLIKUMENU JA MUUD MÕÕDIKUD
Tiiu Talvistu: ME AJAME NAISTEVAHELIST ASJA!
7-päevane klassikute näitus 4601 in.
2-kuune Abramovic 2625 in.
järeldus: negatiivne reklaam töötab paremini.
NÄITUS VAJAB TRÜKISEID!
Eha Komissarov: PUBLIK vs UUENDUSLIKKUS
muuseum kui mainstream, läbiuuritud, läbimõtestatud
2 jõuvälja:
1. MODERNISTLIK MUUSEUM
2. FOORUM
kunstiajaloo revideerimine
muuseum & marketing on probleem – näitused peavad meeldima ja olema didaktilised
Krista Kodres: PUBLIK ON HETEROGEENNE!
Leele Välja: arhitektuurinäitus on vahendav
KUIDAS LAVEERIDA PROFESSIONAALSE JA LAIEMA PUBLIKU VAHEL?
Eha Komissarov: MOMA kriitikud tõid välja, et kõige levinum liik on valgustatud tarbija, kes on treenitud nautima rafineeritud kunsti
Maarin Ektermann: publiku-uuringuid tuleb teha järjepidevalt ja neid omavahel võrrelda, mis kehtiv MOMAs, ei pruugi seda olla KUMUs
Mart Kalm: promo & valed (Joan Miro Kumus)
Krista Kodres: näituse kui info spetsiifika, mis peaks esitama informatsiooni, mida monograafia ei esita (ruumilisus, taju)
MUUSEUMI JA AKADEEMIA KOOSTÖÖ
Maarin Ektermann: haarake näituste tegemisse tudengeid!
Rebeka Põldsam: SÕNASTAMATA LOOD KOGUS 17 KRIITILIST ARTIKLIT!
Krista Kodres: TULEVIK ON ROOSILINE!
akadeemiast peab tulema muuseumisse kaasaegse kunstiteaduse kontseptuaalne kvaliteet
Eha Komissarov: mina olen vana Szeemani järgija
NÄITUS ON LÕPUKS KA LOOMING
II NÄITUSE KAANONID
Andres Kurg: 1) INSTITUTSIOONIKRIITIKA 2) KOHASPETSIIFIKA 3) NÄITUS
näitused on kaaperdatud elamustööstuse poolt!
NÄITUS KUI EFEKTIIVNE PROBLEEMIPÜSTITUS
võimaldab dekonstrueerida, rekonstrueerida, esitada vastuolulisi positsioone, mida artikkel ei võimalda
Liina Siib: ootaks näituselt poliitilist ebakorrektsust!
näitus peab olema PINGESTATUD RUUM
hea näitus paneb ostma kataloogi
kaanonid ja nende lõhkumine: nt. esemete toomine pildinäitusele
RUUM ON KAANON
Kuidas ruumi rikkuda?
INSTALLATIIVSUS
Kai Lobjakas: „Ruum ja vorm“ Kunstihoones 34000 külastajat
Rael Artel: Eestis tehakse kaasaegse kunsti näitusi konveiermeetodil, ei tegeleta progressiivselt näituse kui formaadiga
HEA NÄITUS:
- ajaliselt relevantne
- balansseeritud
- kommunikatiivne
Liina Siib: hea näitus on metssea ja karutopise võitlus
MULTIDISTSIPLINAARSUS
Andres Kurg: MODERNISTLIK NÄITUS ON KADUMAS
tiim kui uus tegija pildil, mitte enam üksnes kuraator & kujundaja
Rael Artel: väike pind eksperimentidele altim
KURAATOR PEAB OLEMA ÕIGLANE
Maarin Ektermann: kas kvoodid ei ole omamoodi formalism?
Katrin Kivimaa: mida me ühiskonnale anname näitusega?
Liina Siib: provokatsioon näituse vormina on OK!
Rael Artel: kas me elame islamiühiskonnas?
Katrin Kivimaa: REFLEKTEERIDA OMA TEGEVUSE ÜHISKONDLIKKU EFEKTI ON OKEI & VAJALIK
Eha Komissarov: Kumu on sunnitud tegelema lihtsamate asjadega
Liina Siib: NÄITUSE KADU – kaasaegse kunsti näitused on muutunud žanriks, ei erine üksteisest
III NÄITUS KUI AVALIK RUUM
Ingrid Ruudi: arusaam avalikust ruumist kui näitusest kõigile toob lati alla
Epp Lankots: nii AVALIKU RUUMI kui KUNSTIAJALOO mõiste pärit Valgustusajast – see on kuninglike kogude avamine
NÄITUS KUI EPISTEMOLOOGILINE MEEDIUM
- atraktiivsem
- kontsentreeritum (Andres Kurg: koht, kus teha revolutsioone)
EVERYWHERENESS
- violence of participation
- osalusnõue, mis hakkab nõudma oma
KAS NÄITUS PEAKS OLEMA KONSENSUS?
teisipäev, jaanuar 17, 2012
Artishok lekitab: Mis on hea näitus?
Sildid:
ARTIKLID,
aruanne akadeemiale
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar